Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z przepisami dotyczącymi faktur ustrukturyzowanych oraz przedstawienie zasad funkcjonowania systemu e-Faktur, jego wymagań, obowiązków. Przygotowanie do wdrożenia e-faktur poprzez wskazanie uczestnikom, jak dostosować procedury i systemy informatyczne do nowych wymagań. Szkolenie ma na celu również zapewnienie uczestnikom umiejętności praktycznego stosowania przepisów dotyczących faktur ustrukturyzowanych, w tym zwrócenie uwagi, jak istotne jest poprawne stosowanie faktur ustrukturyzowanych w kontekście audytów wewnętrznych i kontroli skarbowych, oraz jak unikać błędów w obiegu dokumentów. Celem jest także zwrócenie uwagi na kwestie związane z bezpieczeństwem danych zawartych w fakturach ustrukturyzowanych oraz na zgodność z przepisami o ochronie danych osobowych. Szkolenie ma na celu zwiększenie kompetencji uczestników, co przełoży się na sprawniejsze i bardziej zgodne z przepisami zarządzanie fakturami w scentralizowanych jednostkach samorządu terytorialnego.
Szkolenie w tej tematyce przyczynia się do bardziej sprawnej i zgodnej z przepisami pracy jednostek samorządowych, co ma istotne znaczenie w kontekście transparentności i efektywności administracji publicznej.
Program szkolenia:
- Kluczowe informacje o obowiązku:
- Czym są faktury ustrukturyzowane?
- Przesyłanie faktur ustrukturyzowanych do KSeF
- Zalety systemuII.
- Jak scentralizowane JST powinny się przygotować do wdrożenia faktur ustrukturyzowanych?
- Zapoznanie się z wymogami systemu KSeF
- Dostosowanie oprogramowania i systemów księgowych
- Szkolenie pracowników
- Testowanie systemu
- Zmiana procedur wewnętrznych
- Współpraca z dostawcami i kontrahentami
- Zabezpieczenie archiwizacji dokumentów
- Wdrożenie monitoringu i audytu
- Przygotowanie na zmiany w obiegu finansowym
- Jak przejście na faktury ustrukturyzowane wpłynie na obieg finansowy i rozliczania VAT w JST?
- Zwiększenie transparentności i kontroli
- Usprawnienie obiegu dokumentów
- Zwiększenie zgodności z przepisami
- Skrócenie czasu realizacji płatności
- Zwiększenie efektywności pracy referatów/działów finansowych
- Zmiana w rozliczaniu VAT
- Zmiany w procedurach audytu i kontroli wewnętrznej
- Bezpieczeństwo i archiwizacja dokumentów
- Koszty implementacji
- Wskazanie obszarów do zmian procedur w kontekście faktur ustrukturyzowanych. Jak może wyglądać przykładowa procedura dla faktur ustrukturyzowanych w JST?
- Procedura wystawiania faktur
- Procedura odbierania faktur
- Procesy księgowe i rozliczeniowe
- Weryfikacja i kontrola zgodności
- Procedura przesyłania faktur do administracji skarbowej
- Zgodność z przepisami ochrony danych osobowych (RODO)
- Szkolenia i zmiany w zakresie kompetencji pracowników
- Aktualizacja dokumentacji wewnętrznej
- Monitorowanie i audyt
- Przykładowa procedura obsługi faktur ustrukturyzowanych
- Przesyłanie danych z KSeF do systemu księgowego
- Automatyczne przenoszenie danych do systemu księgowego
- Automatyczne przypisanie faktury do odpowiednich modułów finansowych (moduł księgowy, moduł VAT, moduł budżetowy, moduł płatności)
- Przesyłanie do zatwierdzenia i finalizacja
- Archiwizacja faktur
- Generowanie raportów
- Wystawianie faktur ustrukturyzowanych przez scentralizowane JST
- Kontrola i zatwierdzanie faktur19. Przesyłanie płatności i księgowanie
- Obowiązkowe elementy faktury ustrukturyzowanej
- Dane identyfikacyjne stron transakcji
- Numer faktury
- Data wystawienia
- Data sprzedaży
- Opis towaru/usługi
- Kwoty – netto, VAT, brutto
- Stawki VAT
- Numer referencyjny umowy lub zamówienia (opcjonalne)
- Podstawa prawna zwolnienia z VAT (jeśli dotyczy)
- Kwota do zapłaty
- Warunki płatności
- Informacje dodatkowe
- Numer identyfikacyjny faktury w KSeF
- Informacja o korekcie (jeśli dotyczy)
- VI. Co zawiera struktura logiczna faktury ustrukturyzowanej
- Elementy struktury logicznej FA (2) faktury ustrukturyzowanej
- Faktura korygująca
- Pozostałe informacje
- Jakie informacje można wprowadzać w polu "Adnotacje"?
- Przykładowe informacje, które można zawrzeć w polu „Adnotacje”
- Wyjątkowe okoliczności transakcji
- Wskazówki administracyjne
- Zastrzeżenia
Adresaci szkolenia:
Szkolenie dedykowane jest do skarbników, głównych księgowych, księgowych – urzędów gmin, starostw powiatowych, CUW, ZEAS, scentralizowanych jednostek budżetowych w tym placówek oświatowych i jednostek pomocy społecznej, zakładów budżetowych oraz wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
Cena szkolenia:
Koszt udziału w szkoleniu 400 zł netto/brutto (finansowane ze środków publicznych) dla jednego uczestnika. Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, lunch oraz serwis kawowy, autorskie materiały szkoleniowe, imienny papierowy certyfikat uczestnictwa.
W celu zgłoszenia chęci uczestnictwa w szkoleniu, proszę wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy:
Zgłoszenia można również dokonać telefonicznie lub mailowo:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 665 866 272; 793 200 146;